27 Kasım 2017 Pazartesi

Yurtdışına "kapak" nasıl atılır? (2) - Seçenekler

Şimdi efendim yurtdışına nasıl gidebilirsiniz?

Seçenekleriniz çok fazla aslında ama süreç çoook zor.

  1. Yurtdışına okumaya gidersiniz, bir yandan is ararsınız. Lisans veya Yüksek Lisans fark etmez
  2. LinkedIn, Efinancialcareers, Monster,  Bayt gibi sitelerden yurtdışı ilanlarına başvurursunuz
  3. Sizden önce gitmiş, işinizi bilen birilerine "abi beni de yanına al, gözünün çapağını yiyeyim" diye yalvarırsınız
  4. Çalıştığınız uluslararası firmanın, şirket içi ilanlarına başvurup gidersiniz
  5. Green Card'la ABD'ye gidersiniz
  6. Kanada veya Avustralya'ya immigration başvurusunda bulunursunuz
  7. İngiltere'de Ankara antlaşması kapsamında iş kurarsınız
  8. EU veya US pasaportlu biriyle evlenirsiniz
  9. Bok gibi paranız vardır, mülk alıp, oturma izni ardından vatandaşlık alırsınız veya iş kurup, oturma izni alırsınız
  10. Muacirsinizdir. Anneniz, babanız Bulgaristan veya Yunanistan'dan göçmüştür, onlara söylersiniz vatandaşlıklarını alırlar sonra sizi de alırlar.
  11. Sefarad Yahudi'sisinizdir, İspanya ve Portekiz'den vatandaşlık alırsınız
  12. Kaçak gidersiniz (gemide tayfa olarak, AU pair olarak vs.) -bu yasal değil tabii önermiyorum-

Ben (4) ile yurtdışına çıktım. Ama bu işe karı-koca çok uğraş verdik, kendi ekibimden (1) ve (11) ile giden oldu. Çevremde benim bildiğim ve yukarıda saydığım yöntemlerle giden birçok insan oldu, birçok arkadaşımsa hayallerini gerçekleştiremeyip patladılar. Bir kısmı halen uğraşıyor. Kimisi gitti, vatanım da vatanım diye geri döndü. 12 yöntemin 11iyle de giden var çevremde. 

İşin uzmanı değilim ama hepsi için birşeyler karalayacağım. Yazdıklarımların kimisi kendi yaşadıklarım, kimisi Türkiye çalışırken ekibimdeki arkadaşlarımın başına gelenler, kimisi arkadaşlarımdan aktarımdır. 

%100 doğruyum demiyorum, sadece deneyimlerimi ve bilgilerimi aktaracağım. Kaşıkla almak veya kepçeyle almak size kalmış, siktir lan ne atıp tutuyorsun da  diyebilirsiniz :)

12 seçeneği 3'erli 4'erli gruplayıp, ayrı ayrı yazılarla karşınıza çıkacağım. Baştan söyleyeyim de yanlış anlaşılma olmasın, kapağı yurtdışına atın, kaçın kurtulun falan demiyorum. Gitmek isteyen varsa, deneyimlerimi aktarıyorum. Gitmek istemeyenler güzel ülkemizin tadını çıkartsınlar. Önümüzdeki birkaç yazımız gitmek isteyenlere yönelik olacak.

Hadi bakalım, görüşmek üzere,

1 yorum:

  1. yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. kendi adıma çok faydasını görüyorum teşekkür ederim. çok sağolun :)

    YanıtlaSil