20 Ocak 2018 Cumartesi

CIA sınav içeriği değişikliği

Sık sık olduğu üzere, CIA sınav içeriği yine değişti.

Bilmeyenler için eskiden bu meret 3 bölümdü, sonra 4 oldu, sonra yine 3'e indirdiler. Sınav müfredatını ise zırt pırt yeniliyorlar. Gleim yeni kitaplar basıyor, IIA ve Wiley de keza öyle... Elbette bu sorgulanınca iş hayatı değişiyor, IT, güncellemeler falan filan deniliyor. Kısmen doğru da, ama değişen içerikler ne kadar iş dünyasını yansıtıyor, tartışmalı (tamamen kendi fikrim).

Sertifika olayının en kötü tarafı, bana ve birçok meslektaşıma sahtekarca gelen ve de mesleğe gölge düşüren tarafı, sınavı verdikten sonra CPE denilen "Continuing Professional Education"  daha önce yazdığım sürekli eğitim aldığınızı kanıtlamaya yönelik sistem. Elbette sertifikayı alıp, yan gelip yatmamanız lazım. Ama CPE kazanmak içi para vermeniz bekleniyor. Bu işte işin tadını kaçırıyor. IIA'dan kitap alıyorsunuz, aa bir de bakmışsınız CPE kazanmışsınız, okudun mu okumadın mı belli değil ama parasını bastırdı mı evet. Senede bir düzenlenen İç Denetim Konferansına gitmişsiniz, kanepe yiyip, dedikodu yapıp, öğle yemeğinden sonraki ilk kahve arasında kaçmışsınız, hooop 8 CPE kredisi daha gelmiş. Aynı İç Denetim dergisine abone olmuşsunuz, arkasındaki bulmacayı çözmüşsünüz aha 3 kredi daha. Para basıp, krediyi alıyorunuz. Bir de bu yetmezmiş gibi senelik belge yenilemelerinde paraları bayılıyorsunuz. Yuh yani...

Olayın tam bir para tuzağına dönmüş olması gerçekten, denetçiliğin özü ile bence bağdaşmıyor. Elbette derneklerin yaşaması için, üretmesi için paraya ihtiyaç var, ama bu şekilde mi olmalı?

Bence olması gereken sene sonunda, sektördeki gelişmeleri içeren, değişen uygulmaları anlatan, case incelemeleri olan 2-3 modülden oluşan e-learning'ler sunulmalı. Bunlar next tuşuna basıp basıp geçilmemeli, video kayıtlarında oluşmalı, her modül 1 saati aşmamalı ki videoyu açık bırakıp, helaya gitmeyelim. Modüllerin sonunda da basit bir çoktan seçmeli test olmalı. Veremezsen eğitimi tekrar almalısın vs. gibi. Bu eğitim içinde sembolik bir ücret alınmalı. Ama bu kimsenin işine gelmiyor maalesef... Bu basit bir öneri, IIA'ın ülke ekiplerinde ne değerli insanlar var, oturup kafa yorsalar çok daha süper önerilerle gelirle. Ben TİDE ekibinde çok kişi tanıyorum. Gerçekten çok kafalı ve bu işe gönlünü vermiş kişiler var, içlerine bu CPE sistemi gerçekten siniyor mu?

Neyse çok dağıttım. Sinav içeriği zırt pırt yenileniyor. Alın size link;

https://www.iia.org.uk/qualifications/certified-internal-auditor/what-you-will-learn/syllabus-changes-in-2019/


10 yorum:

  1. En iyisi yurdum smmm'sini yüksek lisans'la beraber kısaltıp aldıktan sonra cıa'ya yönelmek.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yabancı bankaların anti money laundering bölümleri ilgili bir bilginiz var mı? Auditte çalışıyorum böyle bir imkan doğdu ama
    Kararsızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AML yükselen yıldız bankalarda. Terfien geciyorsanız ve uluslararası bir bankaysa geçin. Big 4'da auditorsanız gerek yok.

      Sil
  3. Ağabey merhabalar, öncelikle böyle faydalı bir blog oluşturarak deneyimlerinizi bize aktardığınız için kendi adıma teşekkür ederim. Marmara Üniversitesi İktisat Bölümünden 2017 Haziran itibariyle mezun oldum ama iş bulamıyorum. Mezun olmadan 8 ay kadar (4. yılımda, ikinci öğretim olduğum için) full-time bir mali müşavirin yanında çalıştım. Yaş 24'e dayandı ve korkuyorum açıkçası, mülakatlara çağrılıyorum ama dönüş olmuyor. İngilizce seviyemi nasıl aktarırım bilmiyorum ama son YDS'den 62,5 aldım. İyi desem iyi değil kötü desem kötü de değil, intermediate belki upper-intermediate'e yakın diyeyim. Acaba denetim şirketlerinde şansım var mıdır ? Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkucak hisbirsey yok. Cok iyi bir universitedensin. SMMM olayina yuklen. Ingilizce seviyen icin YDS'ye takilma, mulakatta aniden tell me about yourself diye ingilizceye donseler, kac dakika ne akicilikla konusabilirsin. Bu sorunun cevabini seviyeni gosterir. Benim 22-25 yas arasi is tecrubemde seninkisi gibiydi, 25 sonrasi adam gibi is buldum. Ingilizce nasil gelisir, yazacagim ilerleyen günlerde

      Sil
  4. Ağabey merhaba öncelikle senin sayende birçok konunun farkına varıyorum,araştırıyorum.Şuan Karabük Üniversitesi İktisat bölümünde 4.sınıftayım 1 ay sonra mezun olucam.İngilizcem de doğrusu iyi değil.Durumum çok kötü mü?Tavsiyenizi paylaşırsanız emin olun deneyeceğimdir.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail olarak cevap yazdım. Mailınızı kontrol edin.

      Sil
    2. ağabey sanırım mail adresimde bir yanlışlık olmuş.şu adrese yazarsanız sevinirim:clk.ufuk@hotmail.com ...Teşekkürler

      Sil
  5. Merhaba,
    Denetçi olabilmek için 1 yıldır çalıştığım sigorta şirketinindeki işimden ayrıldım.Şuan Mart 2019 smmm staja giriş sınavına hazırlanıyorum.İngilzicem iyi düzeyde tezli yüksek lisans mezunuyum ancak maalesef bir denetçi firmasında iş bulmakta zorlanıyorum çünkü en az 2 yıl deneyim istiyor 4 büyüklere nasıl girilir bir fikrim yok üzülerek söylüyorum 2 yıl stajım bitene kadar maaş beklentim zaten çok düşük seviyelerde hatta zaman zaman yol+yemek yeter kafasında. Türkiye gerçekleriyle yüzleşmiş bir beyaz yakalı olarak tavsiyeleriniz benim için önemli olacaktır teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. merhaba ben de bir kurumda iç denetçi olarak çalışmaktayım. Cia Challenge sınavına gireceğim. Fakat kaynak bulmakta sıkıntı yaşıyorum. Elinde kaynak olan varsa yazabilir mi?kendisi ile irtibta geçebilirim.

    YanıtlaSil